XL rallye podzim 2007
Startující se začali sjíždět kolem osmnácté hodiny páteční před pneuservisem Červený v Praze-Radotíně. Nejvíce přijelo GS 650 Dakar, pak několik GS 1100, i dva GS 1200 Adventure, čtyři Afriky, jeden páreček KTM LC8, 3x LC4 Adv.... prostě typická skladba :-). Jen BIGaři chyběli ;-). A sajdy, ty jely až denní etapu.
Atmosféra se mi zdála být mnohem.... kolektivnější, přátelštější... než na jaře. Všichni se bavili se všemi a jestli má někdo značkové oblečení, elektrický roadbook nebo jen čelovku a hrst papírů, to nikdo neřešil :-).
Ve 20.00 si nás všech 35 účastníků svolal Milda na rozpravu a velmi podrobně nás seznámil s itinerářem trasy dlouhé 77km.
Seznamování vypadalo asi takto:
Bod č. 12 - dejte si bacha, tam to bude klouzat
Bod č. 24 - tam to klouže jak sviňa!
Bod č. 37 - tam to neklouže, tam do toho bahna zahučíte po stupačky
Bod č. 45 - tady je sice hodně bahna, ale klid, až po pás ho tam není....
Bod č. 59 - louka je podmáčená, zkuste štěstí v lopuchách napravo.
A v tomto duchu se nesla celá rozprava :-))
Ti otrlejší se křenili od ucha k uchu a s každým dalším Mildovým slovem se řehtali víc a víc, nováčci postupně měnili barvy a spodní prádlo :-)). Já jsem patřila mezi ty druhé, protože v takovém bahně, co nás čekalo, jsem ještě nikdy nejela.
Nakonec jsme dostali dobrou radu, abychom řekli všem, kteří by proti nám někde na trati vznesli nějakou námitku, že hledáme vlčáka Punťu :-)). Jestli by nám někdo věřil, to netuším, pravda je, že naštěstí tato výmluva nebyla nikým upotřebena.
A přišel čas startu.
Musím uznat, že Milda nepřeháněl. Teda... ne moc. Celá noční etapa (a vlastně i denní) by se dala shrnout do pěti řádků:
B
A
H
N
O.
Bahno na cestách, bahno na polích, bahno v lese, bahno na louce, bahno do kopce, bahno z kopce. Konkrétně jedno bahno při lesním dvousetmetrovém sjezdu bylo echt výživné. To byl ten úsek, o kterém Milda tvrdil, že tam po pás bláta není. Nebylo. Ale po kolena jo :-)). Naštěstí v té tmě člověk vůbec netušil, co ho za hranicí dosvitu jeho světel čeká a když už do té řídké hnědé kaše zahučel, tak nezbylo nic jiného, než z ní na druhé straně zase vyjet ven. Já jsem to měla ještě jednodušší, protože již na šestnáctém bodě mi odešel spoj na elektrice mých přídavných světel, takže jsem musela celou etapu odjet na Graycinu bludičku (dálkové světlo sklopené dolů) a tudíž jsem viděla opravdové, nefalšované a ničím nerušené kulové :-)).
Výjezdy blátivých neuvěřitelně klouzavých lesních cest, sjezdy stejně klouzavých lesních cestiček a pěšinek, podmáčené polní cesty plné kolejí, mokré usmejkané louky..... To byla celá noční XL rallye. Jen se sled těchto "špeků" různě obměňoval. Na poslední kontrole ve sjezdu rozbahněným lesním korytem jsme se dozvěděli, že cíl je tam kde jsme startovali, že už máme všechno za sebou a čeká nás jen posledních pár kilometrů po asfaltu. Chvíli před půlnocí jsme šťastně, v pořádku a nadšení z projeté trasy dorazili do cíle.
Rozprava na ranní etapu se nejspíš kvůli husté mlze posunula na devátou ranní (tentokrát držel itík v rukou Miloš, ale výsledek byl stejný jak u Mildy: natěšil drsňáky, vyděsil nováčky :-)) ).
Do cíle v hotelu Troníček jsme se dostali za pět a půl hodiny. Vítěz měl čas 3:26 :-). Takže jsme dostali dvě hodiny :-) Docela nářez :-))
Odevšad se směrem k organizátorům akce nesly pochvaly a i my jsme se k nim hlasitě přidávali. Trasy noční i denní etapy byly pečlivě vybrané a v itíku velmi dobře zakreslené (až na pár drobností :-)) ). Prostě špičkově přiravená soutěž. Díky Mildo a Miloši!!!
Jarní XLko bych na stupnici 1-10 (10 nejobtížnější) ohodnotila stupněm 2. Podzimnímu bych s klidem dala 8 :-)). Zato ovšem nemohl ani Pade, ani Milda, ani nikdo. Obtížnost průjezdu dělalo to všudypřítomné bahno. I jednoduchý výjezd se díky dešťům stal složitou pastí.
Co se škod na majetku týče, pomáhali jsme Jirkovi Hajnýmu (neplést s Jirkou Hajným :-)) ), kterého srna poslala s jeho KTM LC8 do příkopy. Dál vím o jednom utopeném GS 1200 adventure a rozbitých světlech na Zdeňkové Africe. Nic víc... snad proto, že přestože pádů bylo hodně, padalo se do měkkého a hlavně: nešlo jet žádnou palbu.
Všichni jsme obdrželi pěkný zelený deštník, který měl ovšem jednu vadu: nebyl skládací :-)). Takže účastníci XLka se v neděli odpoledne dali na silnici krásně identifikovat :-)).
Hlavním vítězem se stal podle očekávání Hajnej a pro třetí místo si dojel Tom na HP2. Gratuluju kluci!
V noční etapě jsem obsadila 12. místo, Rudy 13. a v denní etapě jsem dojela na 19. místě a Rudy na 21. ze 35 soutěžících.
Startovala jsem s tím, že bych nerada skončila úplně poslední. To se povedlo a navíc jsou naše výsledky lepší, než jsem čekala. Bahna bylo opravdu neurekom a to, že jsem v tom marastu Graycince nic neudělala a obě etapy jsem v pořádku dojela je pro mně malé soukromé vítězství.
Byl to báječný víkend a už teď se moc těším na další XL rallye :-).
Fotky z jednoho z mnoha výjezdů jsou zde
Videa jsou zde:
XL1
XL2
Komentáře
Přehled komentářů
Zdravím všechny jezdce a omlouvám se těm, které jsem krmil bahnem a drny, ale nová C02 dělala všude paseku. Až jsem se divil.
Abychom neurazili sponzory, tak ten mobil byl zabalen v šátku od Touratechu.
Škoda, že se kameramanovi nepodařilo natočit výjezd pod most, prý to bylo super (já nic neviděl, já koukal jen nahoru).
Přeji všem ,,srnostřelcům'' brzké uzdravení.
....už se těším na jaro
Víkendek jak má být
(Johni, 17. 10. 2007 12:33)Na XLko jsme se těšili jak malí. A taky se povedlo. Těšil jsem se že se potkám i s Bigařema, který jsem dlouho neviděl. Ale asi pominulých letech kdy Honzík odjížděl bez zobáku, který mu Karel odstřelil se jim asi moc nechtělo, škoda. NIkdo tady nic neřekl o sajdě, ale uznejte, to je nářez. Jednu část jsem jel za sajdou (R100) a dostal jsem na výjezdu takovej nákrm, že jsem měl bláto i za bundou. To musí být sekec na tom valit tu kládu. Super akce, super lidi, jaká byla večerní hospoda?VYdařilo se ukončení i piva?
XL rally v XXL blátě
(T.C., 15. 10. 2007 23:34)Chválím za reportáž. Moooc hezký. Opravdu to bylo super svezení. Tři dny jsem se pak nemoh hejbat...;o) Pochvala patří Mildovi s Milošem. Motorka až na pár škrábanců vydržela, ale dvě etapy byly bez pořádnýho tréningu fakt hustý. Těšim se na příště...
gratulace
(Vašek DR, 12. 10. 2007 19:31)
Smekám před všemi co se zúčastnili.A tiše závidím.
Snad se do jara dám zdravotně do pořádku a budu se moci také zúčastňovat těchto akcí.
Gratuluji Hajnému a Čížákovi,kteří zase nezklamali.
Tobě Klasiko,že jsi to celé dobře dojela.
Pro klasiku
(čáp (Jirka Hajný), 10. 10. 2007 16:46)
aby těch Hajnejch a srn nebylo moc, tak já su pro motorkáře čáp z X treme teamu. JSem celkem rád že to dopadlo jak to dopadlo, v sobotu jsem ten kotník obalil ručníkem a v neděli ráno se narval do boty a hurá domů na motorce. máš určitě výhodu , že máš ve stáji i BMW a tak projdeš i skrz padeho síto na jaře. ale pořadatelů a ostaních pomocníků není nikdy dost a tak mi tam holt uvidíš jako kotrolu nebo kameramana nebo tak něco. Já měl taky GS1150 ale pustil jsem ho kámošovi abych pak koupil KTM LC8. No a pade si pak usmyslil že jaro bude jen pro BMW. Takže brzy ahoj na nějaké špunto akci. čáp
PS Pochvala tvému webu a diskuzi (dobrá práce)
To Jirka
(Klasika, 10. 10. 2007 15:34)
Ahojky Jirko! Vůbec není zač.
Jsem ráda, že jsi to ustál tak nějak nejlíp jak se dalo, mohlo to skončit daleko hůř.. zatáčka, auta, stromy, i tu srnu jsi mohl trefit napřímo...
Mobil mi dovezl někdo v sajdě zabalený do velkééééého kusu látky jak nějakou svátost :-)).
Takže to odnesly vazy v kotníku? Jak říkáš, 6 týdnů a budeš zase běhat jako srnka :-))
Jestli se na jaře uvidíme, to bude záležet na tom, jestli nás KTMáky připustí na start ;-)
Tak rychle a úspěšně srůstej a těším se na viděnou kdykoli a kdekoli :-)
Díky
(Jirka Hajný, 10. 10. 2007 15:27)Ano, to jsem já ten srnostřelec. Mnohokrát díky za telefon a za pomoc. Doufám že telefon Ti kluci vrátili. Na jaře se snad uvidíme a poděkuju osobně. Přeju aby jste nikdo z Vás nemuseli řešit takovou situaci. Jsem celkem v kuse až na ten kotník ale vazy snad do 6ti týdnů srostou a pojedem zas na nějaký ofrodek.
Paráda
(Ondra Varan, 9. 10. 2007 16:50)To muselo bejt svezeníčko :-) Víc takových akcí a Tebou napsaných reportáží. Pěkně se to čte....
To Klasika
(Paji, 9. 10. 2007 8:22)Přiznám se, že jsem se vůbec nikoho nechtěl dotknout, natož jeho motorky. Po dojezdu do cíle jsem musel rychle odjet a vrátil se až na vyhlášení a pak zase hned bohužel odjel. Přinám se, že nevím, kdo celkově vyhrál a myslel jsem si, že to byl někdo na nějaké ostré šetistovce. Pokud to byl Hajný a jel na Africe (což se super motorka, i když má o 350 ccm menší objem, ale za to větší zdvihy a 21' kolo vpředu a je o něco lehčí), tak se mu moc omlouvám. Zaslouží absolutní glorifikaci, protože to mé staré GS1100 natřel v sobotu asi o půl hodiny. V pátek to sice natřela ona zase jemu, ale asi bohužel pouze o pár minut :-) Těším se, až se zase potkáme a dáme řeč a nebudeme se jen honit v bahně.
To Paji
(Klasika, 9. 10. 2007 7:49)Já Ti pořád nějak nerozumím.... :-) Dojel jsi druhý za Hajným a považuješ Afriku, která je jen o pár kil lehčí než GS, za malorážku? :-)
To Klasika
(Paji, 9. 10. 2007 6:51)
No moje babička bez šrámu neodešla. Odnesly to snad všechny čtyři blinkry (tři zcela určitě) a někde v bahně zústala krytka svíčky z pravého válce.
Jinak jak jsem psal. Celkově byl snad rychlejší jen někdo na molorážce, pokud vím :-) Ale, jak tu už někdo napsal. Mnoho jezců, který neznám (kromě Mildy), nejelo. Takže ten výsledek bude určitě náhoda.
A o motorce to je! Jednak nemůžu moji starou 1100GS nechválit, když tak dobře jela, a druhak na nějakém mopedu bych to nezvládl :-)
To Paji
(Klasika, 9. 10. 2007 5:58)
Ono to většinou není jen o motorce ;-). Ten nejdůležitější faktor, který vyhrává nebo prohrává boj s terénem, je mezi sedlem a řídítky ;-)
Takže jak jsi vlastně dopadl? Kolikátý? :-)
Výjezd pod dálnicí byla sranda, když člověk posbíral odvahu. Byly daleko horší úseky... Naštěstí jsme se obešly bez šrámů, když nepočítám ten obrovský nános bahna :-))
To Klasika
(Paji, 8. 10. 2007 20:09)
No dyť to ta moje GS1100 stařenka z roku 96 natřela úplně všem výrazně novějším mašinkám (snad kromě nějaký jedný rychlý malorážky) :-)
No, nedám na ni dopustit. O víkendu ji ale budu muset ošetřit šrámy.
Ale Tobě, Klasiko, nové KTM dost seklo. A to i s Tebou, ne? Jela jsi super. I ten výjezd pod dálnicí.
To Paji
(Klasika, 8. 10. 2007 19:27)
A nebyl jsi to nakonec Ty, kdo se krátce po startu kousnul v jednom výjezdu na štorc a nemohl ani dopředu ani dozadu? :-))) Ale to myslím bylo GS 1100 na úplně silničních pneu....
Myslím, že každý, kdo dojel, je vítěz! A pro vás, kteří jste jeli na opravdových mastodontech, to musel být slušný záběr! Klobouk dolů!
Pěkné :-)
(Paji, 8. 10. 2007 16:11)Klasiko, díky za stučný, ale výstižný popis. Jo, opravdu to bylo na popsanou "osmičku" a to kvůli dešti a někdy bezednýmu bahnu. A já blbec jsem to jel vzadu na E09, která měla najeto přes 10 tis km :-). Ale jinak se projevila kvalita starších strojů (u mě GS1100) :-)
jůůů :)
(refi, 8. 10. 2007 14:20)jak si to tak čtu, tak bych si dala bahenní koupel, jak mě je líto, že jsem nebahnila taky :)) blahopřeji k umístění, i když to o tom není, ale udělá to sakra radost !!!
Pěkné :-))
(Hajnej, 8. 10. 2007 14:12)
pěknej a čtivej report, jako se již stalo tradicí :-)
Děkuju, i Ty jsi jela výborně a porazila tak spoustu chlapů! Polovina celkový výsledkovky, je pěknej počin, kor na tom na čem se jelo.
Byla to moje páta XLr a můžu říct,že byla nejbtížnější. Ne trasou, která byla opět hodně pěkná, nebo navigací, ale tím všudy přítomným klouzavým blátíčkem a když ne blátem, tak mokrou trávou, který hodně prověřilo.
Musim říct, že mi ta trasa sedla a odjel sem ji bez větších problémů, ale přesto pořád čekám, že přijd eoprava výsledků :-)) a taky nejelo několik hodně dobrejch jezdců, jako Miloš Bambas, Petr XRV, Bull, Sqwer, Milda, kteří by určitě promluvili do konečnýho pořadí na špici.
Super
(Jirka BMW EML side, 17. 10. 2007 22:42)